Direktlänk till inlägg 28 juli 2015

ODJUR

Av Stall Källefall - 28 juli 2015 14:43

  Kämpar på med min semester   Inte lätt att göra ingenting som jag hade tänkt. 

I dag har det blivit en verkning och en flytt av två ston till en sommar hage. Ingen höjdare att gå mellan två hästar med en cykel när det vimlar av blinningar. 

Stackars hästar, vilka odjur dom små bestarna är.

Cykeln skulle ju bara med jag ville inte gå hem 🏡 

Ja ja nu gick det bra. Hästarna blev lyckliga i nya hagen och jag fick motion.. 

Släppte ihop mina svarta små killar här hemma så dom skulle få gå ensamma och göra upp en gång för alla. Dom har slagits hela sommaren när vi haft dom i samma hage. Tydligen så var det inget viktigt dom slogs om för i dag gick dom sida vid sida som bästa vänner. 

Nu ska jag ta lite semester fram till kvällsrundan. 

Måste bara prova om jag kan få in en bild som är lite bättre kvalitet på än den jag lyckades få in här i går. 😊 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stall Källefall - 30 mars 2016 21:04

Äntligen vår, sol och värme 🌞 Och en massa saker att göra, hjälp hur ska man hinna...  Staket som ska tittas över, lagas och förnyas inför betessläpp.   Hästarna fäller och behöver hjälp att bli av mer all päls. Massa skräp och andra ...

Av Stall Källefall - 19 mars 2016 18:46

Strålande fm med sol och härlig körtur med trevligt sällskap.  Alla minisarna fick svanarna tvättade och manarna utredda, sprayade och kammade 😊 Sen skulle jag ju då visa häst...  Allt som kunde gå fel gick också fel... Jag kände mig ...

Av Stall Källefall - 18 mars 2016 19:54

Härlig vecka med massa gjort.  Trästaket på gång runt pyttehagen, kommit åtminstone 1/3 Innan brädorna tog slut för den här gången, får ta en bit i taget.  Småttingar körda lite och några har fått extra träning av praktikantemma 😊Ԁ...

Av Stall Källefall - 12 mars 2016 20:48

Precis så har det varit varje kväll denna vecka, jag har ramlat ihop i en hög. Jättetrött.  Därför får jag blogga igen några dagar här och nu. (är på annat jobb) 😮 I onsdags jobbade vi med åringarna på fm. Dom fick ha ponnyputor på rygg...

Av Stall Källefall - 8 mars 2016 22:09

Full fart från morgon till kväll har det varit idag. En härlig dag alltså. Morgon sysslorna i stallet med hjälp av min duktiga praktikant. Hon fick göra färdigt medan jag åkte och hämtade hösilage idag igen (suck) dom äter mig ur huset 😊 När ...

Presentation


Stall Källefall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards