Alla inlägg under augusti 2015

Av Stall Källefall - 9 augusti 2015 16:59

Då var terminen igång då. 

Första dagen i dag med många nya förväntansfulla barn. 


Jättekul 😊

Hästarna var lite ringrostig efter den långa ledigheten men skötte sig ändå bra.

Toppen väder såklart 🌞

Mesta delen av lördagen gick åt till att plocka hem hästar från betona och flytta runt lite på b

lite på dom som skulle gå kvar. 

Bloggen blev lite lidande förtiden vecka då jag ledsnade på att vara ledig och tog lite extra jobb 😉

Arbets glädjen tycks kommit tillbaka tillsammans men underbara solen 🌞

Vilken skillnad det blir. Dock kunde jag lätt vara utan alla stickande kryp som den förde med sig. Men man kan väl inte få allt.

Har precis varit duktig vid datorn och skrivit ut en massa blanketter. Att driva verksamhet är tyvärr inte bara barn och hästar utan en hel del kontorsjobb också. Inte roligt.

Nu är det dags för kvällsrundan med lite fölmys.😊💜

I morgon ska jag ta tag i staketet på vinter hagen har jag lovat mig själv. Vi får se vad som händer med det.


Av Stall Källefall - 1 augusti 2015 20:49

    I går hade jag kundbesök, en liten tjej som ville rida, borsta och leda en ponny lite. Egentligen så var nog borstandet det viktigaste och roligaste för just den här tjejen. Det blev Martin som fick ställa upp och som vanligt gjorde han det utan gnäll trots semester tider. 💜

Jag passade på att ta häng bakom Martin med Didric som fick bli tömkörd för första gången. Han skötte sig utmärkt. 

Vore kul att kunna köra par med dom två nån gång i framtiden. 

Nytt bete blev det sen för fölen med mammor och några nya kompisar. 

Gräset var så högt så man knappt såg dom små liven. 


Senator blev också nöjd med hagbytet, lite lättare att beta lite kortare gräs kanske när man är gammal gubbe 💜💜

På vägen hem därifrån stannade jag hos dom större pållarna en stund. Dom hade alla ärlor på ryggen, såg väldigt lustigt ut. Verkade som om dom använde hästarna som matplats åt ungarna som sprang runt på hästryggen hela tiden. Mysthic såg inte road ut men dom andra brydde sig inte. Dock var dom vita av fågelskit allihopa.  Får se om jag får in nån bild i dag. 😊 

Presentation


Stall Källefall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards