Alla inlägg den 9 maj 2014

Av Stall Källefall - 9 maj 2014 11:04

I går hade vi jättekul. Vad passar bättre en regnig kväll än att miljöträna unghästar. 

Vattenpölen fanns ju där ,Jättestor.  En presenning o lite bildäck o bommar var lätt fixat.


Smilla/Carro, Bisquit/Stina, Aurora/Nyssta(det lilla eländet) o Bree/Kajsa som var med för första gången.

Ja faktiskt första gången vi skulle försöka rida henne utan ledare .


Jag ledde Bree tre varv sedan släppte jag o oj vad bra det gick :)

Alla hästar tog sig igenom vattnet utan större problem, Nyssta o Smilla smet i kanten dom första gångerna sen klampade dom på rakt igenom.


Presenningen var det ingen som egentligen lade större vikt på utan tog sig rakt över både i skritt o trav.

Bommar o bildäck ,löjligt enkelt :)

En stor tjock bom mitt i jättepölen gick också bra. Dom travade på så fint i vattnet. ( Jag fick offra mig en gång o springa med NysstA igenom)


Varje gång jag ser underbara Bisquit blir jag varm av lycka, hon är så cool, allting bara funkar. Såå himla go o mysig, hon älskar alla människor o så himla duktig. Tror jag ska försöka köra in henne också.


Förutom denna lilla ljusglimt i tillvaron så har det inte varit så mycke att skriva om det sista,

Jag har stängslat o stängstat o .....

Nu är det äntligen klart o alla hästar är snart där dom ska vara. Vi ska rida iväg några i helgen till ett bete lite längre härifrån så hoppas på uppehåll ett par timmar på lördag em :)


I morgon fm blir det två tim ridning med två av mina lördags grupper, 17 ekipage blir vi både ryttare o kuskar.

Låt oss slippa regn, snälla  ge oss lite     

Ha en skön helg alla glada !!

Presentation


Stall Källefall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards