Direktlänk till inlägg 19 januari 2014

Underbara är underbart + det lilla "eländet"

Av Stall Källefall - 19 januari 2014 20:57

Så var helgen över o förbi då. Här är det jobb som gäller hela helgerna så dom har en tendens att bara försvinna förbi.

I går lördag var det dom lite större barnen som rider utan ledare som red, dom är så duktiga nu, jättekul att ha dom :)

En grupp var på banan o övade balans över bommar o hinder o den "lille" gruppen var i skogen o övade sin balans i alla upp o nerförsbackar :)

På em var det dags att hämta lite mer hö så dom små liven håller sig mätta o varma i blåsten.

Har nämnligen ett litet, litet problem som ibland blir stort. Mitt lilla "elände", ja egentligen är hon ju inte min längre men eftersom hon bor kvar hos mig så blir hon ju det varken jag vill eller inte.

Det lilla "eländet" är ett i- årigt jätte gulligt welsh mountain sto vid namn Quatya, hennes mamma fixade till henne alldeles på egen hand, men för all del, hon är ett mkt vackert litet sto o välstammad också, så det är det inget fel på. 

Felet är väl att hon föddes självständig, hon har aldrig "behövt" sin mor o har alltid gått sin egen väg.

Just nu så letar hon ständigt ställen där hon kan komma igenom tråden, vilket hon egentligen kan överallt eftersom hon verkar vara helt okänslig för ström.

Hon har gjort så ända sen var liten men då hade hon inte sin "Stora mamma Zaga", o Zaga blir tokig när hennes lilla skyddsling försvinner iväg o ska då naturligtvis också ta sig ut. Ibland går det bra o då är det bara dom två som är utanför men ibland missar hon totalt, tar med hela tråden i hoppet som igår morse, då hon drog ner ca 100 m staket.

Som tur var det bara en häst till som upptäckte detta så "bara" tre ute när jag kom, kunde ju varit  alla 26 .

Nu får lilla "eländet" stå inne på natten så jag slipper överaskningar på morgonen.


I dag har alla småttingar varit här o ridit, dom är alldeles Underbara :)

Mina fina ledartjejer som tar hand om dom små är också Underbara :)

Alla föräldrar som kommer i ur o skur,( snöstormar o driv is)alltid så trevliga o positiva är alldeles ,alldeles Underbara dom me :)

Så det är så Underbart med alla Underbara i mitt liv just nu o jag mår såå bra. Lite trött bara....





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stall Källefall - 30 mars 2016 21:04

Äntligen vår, sol och värme 🌞 Och en massa saker att göra, hjälp hur ska man hinna...  Staket som ska tittas över, lagas och förnyas inför betessläpp.   Hästarna fäller och behöver hjälp att bli av mer all päls. Massa skräp och andra ...

Av Stall Källefall - 19 mars 2016 18:46

Strålande fm med sol och härlig körtur med trevligt sällskap.  Alla minisarna fick svanarna tvättade och manarna utredda, sprayade och kammade 😊 Sen skulle jag ju då visa häst...  Allt som kunde gå fel gick också fel... Jag kände mig ...

Av Stall Källefall - 18 mars 2016 19:54

Härlig vecka med massa gjort.  Trästaket på gång runt pyttehagen, kommit åtminstone 1/3 Innan brädorna tog slut för den här gången, får ta en bit i taget.  Småttingar körda lite och några har fått extra träning av praktikantemma 😊Ԁ...

Av Stall Källefall - 12 mars 2016 20:48

Precis så har det varit varje kväll denna vecka, jag har ramlat ihop i en hög. Jättetrött.  Därför får jag blogga igen några dagar här och nu. (är på annat jobb) 😮 I onsdags jobbade vi med åringarna på fm. Dom fick ha ponnyputor på rygg...

Av Stall Källefall - 8 mars 2016 22:09

Full fart från morgon till kväll har det varit idag. En härlig dag alltså. Morgon sysslorna i stallet med hjälp av min duktiga praktikant. Hon fick göra färdigt medan jag åkte och hämtade hösilage idag igen (suck) dom äter mig ur huset 😊 När ...

Presentation


Stall Källefall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards