Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Några alldeles vanliga dagar

Av Stall Källefall - 22 januari 2014 19:37

Det som är svårt ibland är att ha "vettiga" saker att blogga om, ni vet, nåt speciellt att berätta. Ibland händer ju inget extra ordinärt utan livet rinner på som vanligt med vanliga saker som händer varje dag.

Har inte bloggat på några dagar för just inget speciellt att berätta. 

Jag har mockat, fodrat o vattnat, ridit o hållit lektioner. Vädret är kallt o jäkligt o inbjuder inte till några större utsvävningar utan man gör det måste o försöker att inte frysa ihjäl under tiden :)

Väntar på värmen, allt blir bättre då eller hur :)

Sjöng lite häromdan faktiskt när solen sken en stund, ni vet den om "Solen skiner himlen är blå..... men det var så satans kallt den dan så det till o med var svårt att sjunga där jag satt på hästryggen o försökte vara positiv.

I dag har det hänt lite annat, jag åkte förbi min kompis C.A o tittade på hennes ursnygga nya häst, urläcker färg, jätteavundsjuk faktiskt. Vill också ha en sån .  Får väl hoppas att hon får ett föl med samma färg, som C.A vill sälja till mig :)

Föl ja, det hör också våren till. Här blir det inga i år heller  men nästa vår hoppas jag att det ska bli några stycken.

Har ju köpt en "man" till  vår älskling Jaquline så att hon kan få ett sista föl så här på äldre dar :)

Zorken heter han o är faktiskt en stilig herre trots sitt namn , stackarn :(

Han går här o väntar (fast han inte är medveten om det) på sin vackra mö :) Sanning är att han leker mest hela tiden o jag undrar om han kommer fatta vad han ska göra när han får in sitt sto i hagen .

Ja ja, med värmen o solen o det nya gröna gräset kommer säkert det lite hingstinstinkt till honom också :)


Mer vårtecken är att det börjar komma in anmälningar till lägren lite tätare nu, folk börjar vakna ur vintervilan o

tänka framåt, härligt !!

I morgon ska jag prova hur många shettisar jag kan motionera samtidigt, rapport om detta kommer ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stall Källefall - 30 mars 2016 21:04

Äntligen vår, sol och värme 🌞 Och en massa saker att göra, hjälp hur ska man hinna...  Staket som ska tittas över, lagas och förnyas inför betessläpp.   Hästarna fäller och behöver hjälp att bli av mer all päls. Massa skräp och andra ...

Av Stall Källefall - 19 mars 2016 18:46

Strålande fm med sol och härlig körtur med trevligt sällskap.  Alla minisarna fick svanarna tvättade och manarna utredda, sprayade och kammade 😊 Sen skulle jag ju då visa häst...  Allt som kunde gå fel gick också fel... Jag kände mig ...

Av Stall Källefall - 18 mars 2016 19:54

Härlig vecka med massa gjort.  Trästaket på gång runt pyttehagen, kommit åtminstone 1/3 Innan brädorna tog slut för den här gången, får ta en bit i taget.  Småttingar körda lite och några har fått extra träning av praktikantemma 😊Ԁ...

Av Stall Källefall - 12 mars 2016 20:48

Precis så har det varit varje kväll denna vecka, jag har ramlat ihop i en hög. Jättetrött.  Därför får jag blogga igen några dagar här och nu. (är på annat jobb) 😮 I onsdags jobbade vi med åringarna på fm. Dom fick ha ponnyputor på rygg...

Av Stall Källefall - 8 mars 2016 22:09

Full fart från morgon till kväll har det varit idag. En härlig dag alltså. Morgon sysslorna i stallet med hjälp av min duktiga praktikant. Hon fick göra färdigt medan jag åkte och hämtade hösilage idag igen (suck) dom äter mig ur huset 😊 När ...

Presentation


Stall Källefall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards