Direktlänk till inlägg 19 maj 2014

Nu går det fort

Av Stall Källefall - 19 maj 2014 11:40

I dag är det måndag o på måndagar brukar jag ta det lite lugnare eftersom jag alltid jobbar hela helgerna.

Så nu på fm skulle jag bara verka två av hästarna i sommarhagen. Två "små" kallblod. Den ena fick för sig att stå på tre ben var omöjligt så hon "ramla" hela tiden, vilket inte precis underlättar en redan tung arbetsställning.

Hon blev klar till slut o med blodsmak i munnen tog jag beslutet att jo jag orkar en till .


Denne killen är jättesnäll o står så still så, problemet med honom är bara att man inte får upp hovarna mer än en halv dm från marken, pust.

Om det beror på för korta ben, stelhet eller tjockleken på han det vet jag inte, antagligen en blandning av allt eller så ren lathet från hans sida o svaghet från min.


Nu sitter jag i varje fall här o knappar med darriga fingrar o jag kommer antagligen inte upp ur stolen när jag är klar. 

Hästarna går dock nyverkade o fina i sin hage o betar vilket faktiskt var målet så får vara nöjd ändå  .


Känner att tiden går lite för fort nu, bara fyra veckor kvar till första lägret. Massor att göra o paniken o nervositeten rör runt i magen på mig.

Vet ju att det brukar lösa sig allting men det är väl nåt som hör till det här med att man blir lire nervös varje år.

Första lägret är fulltecknat så det är bara att planera vilket är skönt.

Så nu ska här bakas, göras matsedlar, skrivas inköpslistor samt fixa upp alla tält o se till att mitt tältkök fungerar med ström o vatten o allt annat som ska fungera ;)


Träff med ledarna inför lägren inbokat med "Mama Mia" o fylld barkis. Ett måste varje år.


Tycker annars attlivet flyter på ganska bra. Unghästarn artar sig bra vilket är så himla kul att se.

Har inte betäckt nån ännu då den ena damen inte brunstar o den andra fick fånganfall för en vecka sen. Hon är 22 år o aldrig haft nåt förut. Jobbigt.


Funderar lite på att betäcka mitt kallblodsto med en cob, blir säkert jätteläckert, men vet inte ännu vad jag vill riktigt.

Får nog ta en disskution med några sakkunniga i ämnet.( Nu ringer jag snart igen o tjatar C.A )


Dags att försöka ta sig ur stolen innam man blir för stel, ut i köket o baka lite, det får bli min måndagsterapi denna vecka .


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stall Källefall - 30 mars 2016 21:04

Äntligen vår, sol och värme 🌞 Och en massa saker att göra, hjälp hur ska man hinna...  Staket som ska tittas över, lagas och förnyas inför betessläpp.   Hästarna fäller och behöver hjälp att bli av mer all päls. Massa skräp och andra ...

Av Stall Källefall - 19 mars 2016 18:46

Strålande fm med sol och härlig körtur med trevligt sällskap.  Alla minisarna fick svanarna tvättade och manarna utredda, sprayade och kammade 😊 Sen skulle jag ju då visa häst...  Allt som kunde gå fel gick också fel... Jag kände mig ...

Av Stall Källefall - 18 mars 2016 19:54

Härlig vecka med massa gjort.  Trästaket på gång runt pyttehagen, kommit åtminstone 1/3 Innan brädorna tog slut för den här gången, får ta en bit i taget.  Småttingar körda lite och några har fått extra träning av praktikantemma 😊Ԁ...

Av Stall Källefall - 12 mars 2016 20:48

Precis så har det varit varje kväll denna vecka, jag har ramlat ihop i en hög. Jättetrött.  Därför får jag blogga igen några dagar här och nu. (är på annat jobb) 😮 I onsdags jobbade vi med åringarna på fm. Dom fick ha ponnyputor på rygg...

Av Stall Källefall - 8 mars 2016 22:09

Full fart från morgon till kväll har det varit idag. En härlig dag alltså. Morgon sysslorna i stallet med hjälp av min duktiga praktikant. Hon fick göra färdigt medan jag åkte och hämtade hösilage idag igen (suck) dom äter mig ur huset 😊 När ...

Presentation


Stall Källefall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards