Alla inlägg den 2 april 2014

Av Stall Källefall - 2 april 2014 07:59

Så vart det lite vinter igen då i varje fall om nätterna. 13 ,8 grader inomhus när jag vaknade i morse, burr!!

Dagarna är ju ändå härliga med en massa sol. Helgen vart ju makalös, t.o.m jag fick av mig långkalsongerna.


Här har det varit mkt stängslande det sista. Våren har ju kommit till Olofsborg också vilket innebär hormonstinna 3-års hingstar. Den lille har varit helt skogstokig sen jag tog hem Tangaloa. Han sprang rakt igen trådarna utan att känna nåt.

Tangaloa fick gå tillbaka till Källefall men han slutade inte. Efter flera dagars passande o förstärkande av hagen så har han äntligen gett upp o stannar där han ska. Pust ! 

Mina ryska töser har blivit jätteduktiga :)  Dom går i olika hagar o är lugna o fina ,både i hagen o i stallet.

Att rida dom går såå bra o dom har snabbt blivit populära.

För övrigt så springer allt på som vanligt, tiden går fort nu, fortare än vanligt på nåt konstigt sätt.

Det hinner knappt bli måndag förrän det är fredag igen, märkligt. Antar att det blir så när man har mkt att göra o det har man ju alltid på våren.

Helt plötsligt ska det städas o röjas överallt . Hästarna ska friseras o detta eviga borstande av fällade pälsar. Mina slutar aldrig, brukar vara avfällda vid midsommar :)

Har i varje fall krattat o sopat o förberett till att ta fram mitt stora "kökstält" före påsklovet. Lägerkänslan infinner sig direkt.

Hela påsklovet är  inbokat med aktiviteter så nu hoppas vi bara att det ska bli fullt med hästtokiga barn o vuxna här då också.

Själv har jag tänkt mig hinna med att köra in min fine Lamboghini i vår. Jag hoppas jag hinner. Han vore så fiin framör en vagn :)  


Presentation


Stall Källefall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards