Alla inlägg den 8 mars 2016

Av Stall Källefall - 8 mars 2016 22:09

Full fart från morgon till kväll har det varit idag. En härlig dag alltså. Morgon sysslorna i stallet med hjälp av min duktiga praktikant. Hon fick göra färdigt medan jag åkte och hämtade hösilage idag igen (suck) dom äter mig ur huset 😊 När detta var gjort fick Emma (praktikanten)träna Didric medans jag och Monika lagade pyttehagen och Maria selade minisarna. Meningen var att jag skulle vara med att köra men då ringde min fantastiska hovslagare och sa att han var på väg för att verka Zorken så han skulle vara fin på fötterna när han åker. Messade hovis igår och frågade om han hade tid. Han fixar alltid allt 😊

Passade även på att få lite hjälp med Smilla och hennes fång, en lång tråkig följetong 😞

Emma fick sätta sig på Tintin och träna lite efter körturen så skötte jag och Monika om småttingarna och städade upp lite efter oss.

Lite mat och sen var det dags att förbereda kvällens lektion. Ta in hästarna och fixa lite på ridbanan. 

Lektionen gick jättebra, dom har blivit så duktiga på att rida barbacka nu så dom tänker inte längre på det utan kan fokusera helt på vad dom ska göra. Härligt 🐎🐎

Trots all snö så känns det ändå som om våren är på väg

Svanar i ån, tranor på gärdet och ljuset, det underbara ljuset 😀🌞




Presentation


Stall Källefall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards