Alla inlägg den 12 mars 2016

Av Stall Källefall - 12 mars 2016 20:48

Precis så har det varit varje kväll denna vecka, jag har ramlat ihop i en hög. Jättetrött. 

Därför får jag blogga igen några dagar här och nu.

(är på annat jobb) 😮

I onsdags jobbade vi med åringarna på fm. Dom fick ha ponnyputor på ryggen och träna på att gå över bommar och en pressening. Fjordungarna tog allt väldigt lugnt medans den lille men äldste av dom tre vart väldigt upprörd över presseningen.

Det tog hela passet innan han med hjälp av Truls till slut vågade både gå över och stå still på den.

Jätteduktiga allihopa 💖

Onsdagen var också höhämtardag och Bisquit fick sina hovar verkade,vilket kändes i min kropp i två dagar.😰

 Torsdagen var det vedkastardaPust.Mer kroppsarbete alltså. Lektion med praktikantemma på em innan det var dags för kväällslektion.

Fredag full fart hela dagen. Först morgonsysslorna, därefter få iordning papper på Zorken och så putsa lite på honom innan hans nya ägare kom för att hämta honom. 

Lastning gick över förväntan 😊

Zorken är nu öbo och ska jobba som remmalagshäst i sommar om allt går som det ska.

Fick en bild på honom idag, har hade redan skaffat ny tjejkompis 😘

Idag har jag bara gjort allt det där som jag gör varje dag.

Mina barnbarn var hemma en stund hos mormor och åkte häst och vagn. Tre vagnar går det åt så det blev Goliat, Polarn och Pyret som fick den äran.

När småsessorna växt till sig så blir det en vagn till.

Va bra att jag får så många hästar motionerade på en gång då 😉🐎🐎🐎🐎

Nu lite arbete till innan jag får åka hem och slänga mig i bingen. 

I morgon Söndag med alla underbara människor som kommer på då 😊

(underbara människor alla dagar hos mig,vilken tur jag har)

💖 

Presentation


Stall Källefall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards