Alla inlägg den 18 mars 2016

Av Stall Källefall - 18 mars 2016 19:54

Härlig vecka med massa gjort. 

Trästaket på gång runt pyttehagen, kommit åtminstone 1/3

Innan brädorna tog slut för den här gången, får ta en bit i taget. 

Småttingar körda lite och några har fått extra träning av praktikantemma 😊🐎🐎

Åringarna börjar bli lite jobbiga med att bara kliva rakt igenom trådarna när det passar dom. 

Får bli avvänjning snart och släppa bort dom på granngården. 

Duktiga att leda och hantera nu i varje fall. Det är ju skönt när man måste hämta dom lite överallt 😉

Ridbanan har varit vattenfylld hela veckan vilket är bra mycket bättre än isig. 

I kväll tyckte jag dock att den började torka upp, hoppas detta vädret kan hålla i sig så våren får lov att komma på riktigt 🌞🌞

Plockade in tussilago i dag, tranor och Svanar har kommit och det fina Glada paret som dök upp för första gången i fjol är tillbaka i skogsdungen i vår hage.

Inte då populära hos gråhägern som också häckar där, ett himla liv för dom. 

Hästarna har varit lite vårbusiga hela veckan 

Nästa vecka har vi läger i tre dagar. Ska bli jättekul. 

Har precis förberedit lite fika att ha med ut mellan måltiderna. Barnen blir extra hungriga när dom är ute hela dagarna. 

I morgon ska jag visa sötaste Dream för spekulanter. 

Dubbla känslor förstås. Mitt lilla virvelmarsvin 💖🐎💖

Vi får se hur det går. 

Bara att vänja sig då målet är att minska ner antalet hästar rejält till nästa vinter. 

Det är mycket nu.

Härligt att det händer grejer. 

Jag är rätt lik min Vilda, mår som bäst då jag jobbat mig riktigt trött. 😁

Nu ska jag skriva matsedel och inköpslista till lägret. 

Hoppas på 🌞🌞🌞🌞🌞

i dagarna tre, gärna längre såklart 😊




Presentation


Stall Källefall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards