Alla inlägg den 30 mars 2016

Av Stall Källefall - 30 mars 2016 21:04

Äntligen vår, sol och värme 🌞

Och en massa saker att göra, hjälp hur ska man hinna... 

Staket som ska tittas över, lagas och förnyas inför betessläpp.  

Hästarna fäller och behöver hjälp att bli av mer all päls.

Massa skräp och andra grejer som tittar fram när snön smält. 

Härligast är ljuset, jag älskar sommartid med ljusare kvällar 

Skönt att dagarna blir längre. 

Sen sist jag blogga så har en del hänt 

Dream blev såld, tre dagar efter den hemska visningen jag skrev om sist kom fantastiska människor som både jag och Dream tyckte om. 

Dream var som han är och det räckte för dom så han fick flytta till Fjugesta och bo på en gård med LSS boende 

Det kommer passa honom perfekt att dra vagn i sakta mak på lagom turer 😉🐎🐎


Själv har jag kört mina små rätt mycket sista tiden, det är så mysigt. Många tror det går sakta med dom små men då har man inte åkt efter Goliat..... 

Var ute en sväng med honom i helgen för att rasta hundarna då jag var så förkyld att jag inte orkade med att promenera med dom


Spände Goliat framför vagnen och band Polarn och Pyret bakom. 

Vilda bredvid och småhundarna fick springa lösa med 


Uppe i skogen travade vi på lite men Goliat ville ha fart och fort gick det 😊 

Dom fick galoppera en bit, tårarna rann faktiskt av farten så ganska fort gick det och dom var så lyckliga 😀💖🐎🐎🐎Härligt var det. 

Idag fick fölen flytta tillbaka till sommarhagen för att få bli stora och klara sig utan mamma 💜 

Jonna får dock stanna ett par dagar som stöd då den tilltänkta fölvakten (Goliat) bestämde sig för att säga upp sig utan varsel och dra tillbaka hem i full fart 🐴🐴




Presentation


Stall Källefall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards