Alla inlägg den 19 mars 2016

Av Stall Källefall - 19 mars 2016 18:46

Strålande fm med sol och härlig körtur med trevligt sällskap. 

Alla minisarna fick svanarna tvättade och manarna utredda, sprayade och kammade 😊

Sen skulle jag ju då visa häst... 

Allt som kunde gå fel gick också fel...

Jag kände mig stundtals som en nybörjare som inte visste nåt om det här med hästar 🐎

Kanske var det så att Dream kände vad som var på gång och att jag inte var bekväm med det eller så var det bara så att köparen inte var den rätte 

Det var inte meningen att det skulle bli någon affär i dag. 

Kände mig i varje fall väldigt misslyckad efteråt men nu känns det som om det skulle bli så. 

En häst som är lugn (läs halvdöd) i vanliga fall ville inte vara med på nåt, varken ridas eller köras.

Han gick fint en kvart i skogen, fattade faktiskt galopp 🏇 med den lilla 5-åriga ryttarinnan utan problem, så allt gjorde han inte fel,bara nästan 😛

Okej, nu blev det så här. Ny dag i morgon med nya tag. 

Tänker vara väldigt noga med att betona införa nästa spekulant att min åttaåring minishettis inte är en trygg läromästare. 

Han har varken åldern eller utbildning för detta. Var hittar man ett så litet barn som kan utbilda en sån liten ponny? 

Allt går inte att göra från backen. Men snäll och lugn är han 💖🐎💖

Presentation


Stall Källefall

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards